خشک کن تونلی آجر

اشتباهات رایج در انتخاب خشک کن آجر

 

متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان آجر در هنگام انتخاب و خرید خشک کن مناسب برای محصولات خود دچار اشتباهات زیر میشوند. معمولا این اشتباهات در نتیجه مقایسه قیمتی و نه با مقایسه قابلیت های واقعی و مشکلات موجود در این دستگاهها به وجود می آید:

 

  1. ظرفیت خشک کن با ظرفیت خریداری شده و اجرا شده فاصله دارد.
  2. قیمت دستگاه تمام شده در پایان کار.
  3. مصرف انرژی بالا در خشک کن های معمولی.
  4. سیستم تهویه دستگاه خشک کن.
  5. عدم توجه به کیفیت ساخت قطعات.
  6. عدم توجه به خدمات و پشتیبانی پس از راه اندازی شرکت سازنده.

ظرفیت خشک کن با ظرفیت خریداری شده و اجرا شده فاصله دارد

 

ظرفیت اسمی اعلام شده هنگام خرید خشک کن آجر، مطلق نمی باشد و با توجه به خاک منطقه ممکن است تغییر کند.

در مورد خشک کن سریع، مثلا برای تولید تیغه ۱۰در یک منطقه و با توجه به ظرفیت یک تیپ خشک کن، زمان خشک کردن می تواند حداقل ۲ ساعت و ۶۰۰۰ قالب در ساعت باشد. همین خشک کن در منطقه ای دیگر و با توجه به خاک آن منطقه زمان خشکش ۳ ساعت است و ظرفیتش به ۴۰۰۰ قالب می رسد. در این مثال خشک کن برای خاکی که زمان خشک آن یک ساعت است ظرفیتش به ۱۲۰۰۰ قالب آجر می رسد.

شرکت برنا گستر با تجربه تخصصی ۱۲ ساله در ساخت خشک کن و دانش فنی آن، دستگاه شبیه ساز خشک کن سریع را ساخته است. این دستگاه می تواند با توجه به خاک منطقه، حداقل زمان خشک کردن آن را تعیین کند، تا ظرفیت واقعی خشک کن قبل از راه اندازی معلوم باشد.

در ایران متناسب با خاک مناطق مختلف کشور، آجر سفال حدودا زمانی مابین ۴۰ دقیقه تا ۳ ساعت جهت خشک شدن نیاز دارد.

 

  • شرایط آب و هواییظرفیت خشک کن را تحت تاثیر قرار می دهد . شرکت برنا گستر با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه ای که قرار است خشک کن در آن نسب شود، دستگاهی را طراحی می کند تا درهر شرایط جوی حداقل ظرفیت خشک کن مورد نظر را به سازنده تحویل دهد.
  • توقفات خط تولیدکه در نظر گفته نمی شود. در خشک کن های بی کیفیت این توقفات آنچنان محسوس هستند که ظرفیت تولید را به نصف کاهش می دهند.

شرکت برنا گستر با دقت در ساخت و انتخاب دقیق آلیاژها و قالب های ریخته گری، تزریق پلاستیک ، سنبه ماتریس، به صورت تخصصی این مشکلات را به حداقل رسانده. بنابراین تولید با ماشین آلات برنا گستر به راحتی و با حداقل زمان و مصرف انرژی انجام می شود.

 

قیمت دستگاه تمام شده در پایان کار

گاهی دیده می شود که قیمتی جهت ساخت به مشتری داده می شود که این قیمت در واقع دستمزد ساخت دستگاه می باشد و هزینه های خرید آهن آلات و قطعات و دیگر هزینه ها را شامل نمی شود.

پس از عقد قرارداد مشتری دستگاه با لیست بزرگی از خریدهای مورد نیاز مواجه می شود که در نظر گرفته نشده، و در پایان کار و اتمام ساخت دستگاه، قیمت تمام شده با قیمت اولیه بسیار تفاوت خواهد داشت.

 

مصرف انرژی بالا در خشک کن های معمولی در مقایسه با خشک کن های سریع

در خشک کن های سریع یک طبقه یا مونولیر مصرف انرژی در بهترین حالت حدودا بین ۲۰ تا ۲۵ مترمکعب گاز می باشد. اما مصرف انرژی در خشک کن های سریع رپید درایر، بهترین و بهینه ترین حالت را داشته و بین ۴ تا ۶ متر مکعب گاز می باشد.

 

سیستم تهویه دستگاه خشک کن

رطوبت استخراج شده از خشت باید از محیط خشک کن خارج شود. این مطلب نیاز به سیستم تهویه قوی دارد تا رطوبت را به خوبی تخلیه کند.

خشک کن سریع رپید درایر دارای سیستم تهویه منحصر به فردی می باشد که به صورت اختصاصی جهت خارج کردن رطوبت از محیط خشک کن طراحی شده است.

قطعات خشک کن آجر

عدم توجه به کیفیت ساخت قطعات

چندگام برای داشتن کیفیت بالا نیاز است

  • طراحی و مکانیزمهای انتخابی
  • انتخاب آلیاژها و جنس مواد مصرفی
  • دقت در ماشین کاری، ریخته گری و فرایند ساخت قطعات
  • مونتاژ

این چهارگام  کلید اساسی جهت ساخت با کیفیت ماشین آلات می باشد . اجرای صحیح این ۴ گام باعث می شود، دستگاه بالای ۵۰ سال عمر کند. تمامی این چهار گام در شرکت برنا گستر با دقت بسیار بالا اجرا می شود.

 

عدم توجه به خدمات و پشتیبانی پس از راه اندازی شرکت سازنده

پشتیبانی از خط تولید مساوی با تولید بالا و با کیفیت می باشد .

نیاز به پشتیبانی ناشی از سه عامل اصلی زیر است:

  • عدم اپراتوری صحیح ماشین آلات در حین استفاده
  • حوادث خارجی مثل آتش سوزی یا موارد مشابه آن
  • عدم نگهداری درست (تعویض به موقع قطعات روغن کاری و گریس کاری صحیح)

در تمامی موارد بالا گاهی ایراد به گونه ای است که توسط پرسنل فنی کارخانه رفع نمی شود یا ناقص رفع میشود. و یا وقت بسیار زیادی برای تعمیرات گرفته میشود. برای رفع این مشکلات می توان از پشتیبانی شرکت سازنده کمک گرفت و یا تماما بر عهده او گذاشت. همچنین با تعمیرات و بازدید دوره ای، خط تولید کارخانه تولید آجر کمترین توقف را جهت خرابی دستگاه خواهد داشت.

شرکت برنا گستر با ۱۸ ماه گارانتی کلی دستگاه و تا ۵ سال تامین قطعات دستگاه های مهم و تاثیر گذار، امنیت و اطمینان در  تولید مداوم کارخانه را فراهم می سازد .